Dette har været en spændende uge. Mit firma har tusindvis af kunder over hele verden, så mit hold og jeg er vant til håndtering af kunde-support spørgsmål og gøre alt for at sørge for hver kunde får præcis, hvad de betalte.

Og 99,999% af den tid, vores kunder er meget tilfredse.

Så er der andre. 001%…

Denne uge havde jeg en kunde truer med at jage ned og skyde mig som en hund.

En anden sagde, at hvis hun kunne få hænderne rundt om min hals hun ville kvæle livet ud af mig.

Og skønt en anden inderligt håbede, at jeg “brænde i helvede for al evighed.”

Hvad har jeg gjort for at fortjene disse trusler?

Intet. Absolut intet.

Hvorfor er disse mennesker, som jeg formoder er ellers nice, normale mennesker der ønsker mig sådan ond vilje?

Her er den fulde historie…

Det er fordi de bestilt noget fra en af mine hjemmesider, og de fik ikke bekræftelsesmailen rettidigt.

Det er det. En e-mail nå ikke deres indbakke.

Og at være menneske, som er de mest mistænkelige og ikke-tillidsfuld art på planeten, disse vidunderlige folk besluttet, da de ikke har modtaget e-mail så hurtigt som de følte, de burde, jeg var en scammer ud at stjæle deres penge og at jeg skulle skydes , kvalt, og dømt til helvede for al evighed.

Alle, fordi de ikke har modtaget en e-mail.

Og var det min skyld, at de ikke har modtaget e-mailen?

Nope, ikke på alle. Min hele systemet er automatiseret og fungerer som en charme.

De tager sig tid til at logisk tænke over de mulige årsager til at e-mailen ikke blev modtaget?

Det nogensinde sker for dem at skylden kan ligge i deres egen e-mail-filtre eller deres internetudbyder filtre?

Det nogensinde krydse deres sind, at e-mailen kan bare sidde i deres spam-mappe (som det var tilfældet i hver af disse eksempler)?

Nope, i stedet besluttede de – inden for få minutter af at klikke på knappen buy – at din gamle kammerat, Tim, var gyde af Satan og en fidus kunstner bare ud at stjæle deres penge.

Og tror du det nogensinde skete for disse gode, anstændige folk til at klikke på linket kunde service e-mail der er tydeligt vist på deres kvittering til at anmode om, at deres oplysninger sendes igen?

Nope og nope igen. Det ville have gjort alt for meget mening.

Tror du, de tog sig tid til at læse den lange forklaring på salgskvitteringen og ordren “Tak side”, forklarer, at nogle gange email filtre blok levering af e-mails, download og de bør kontakte kundeservice, hvis de har et problem?

Nope, nope, og nope.

I stedet, de en eller anden måde fandt min personlige e-mail-adresse og begyndte

sende mig dødstrusler.

Lad mig fortælle dig, intet varmer hjertemuslinger i dit hjerte (vidste du dit hjerte havde hjertemuslinger?) som

modtage en e-mail fra en kunde, der faktisk har ordet “Gud” i deres e-mail-adresse, der håber, at du brænder i han-dobbelt hockeystave, fordi han ikke har modtaget en e-mail med sin ordreoplysninger.

Så fører dette mig tilbage til begyndelsen af min historie.

Kan du ikke købe noget fra mig…

I hvert fald indtil du læse resten af historien…

Først, lad mig forklare mekanikken i online bestilling.

Når du kommer til en af mine hjemmesider og klikke på en knap for at købe et produkt, her hvad der sker.

Min hjemmeside tilføjer varen til en indkøbsvogn. Når du klikker for at gå videre du enten betaler med kreditkort eller er taget til Paypal, hvor du kan logge ind på en eksisterende Paypal-konto eller konfigurere en ny konto. På den sidste side i kassen er der en knap som hedder “Fortsætte.” Når du klikker på knappen Fortsæt er du taget tilbage til min hjemmeside til download produktsiden. Kreditkortprocessor eller Paypal sender et signal tilbage til mit system, der lader mig vide, at du har foretaget et køb.

Mit system viser linket til dine ordreoplysninger på download-siden og samtidig sender dine ordreoplysninger til den emailadresse du brugte til at placere ordren. Hele processen er øjeblikkelige og automatiseret.

Og det fungerer meget godt. I hvert fald på min ende.

Det er da mit system forsøger at levere emailen til kundens emailadresse, som engang opstå problemer.

Det anslås, at kun omkring 25% af emails komme forbi spam-filtre, ISP nu.

Især hvis modtageren bruger en gratis e-mail system som Hotmail, Yahoo, Gmail og MSN.

Og mange internetudbydere, nemlig AOL, Comcast, Cox, Earthlink og Juno, bare for at nævne et par stykker, også stærkt filtrere deres brugers e-mails uden at brugeren nogensinde at vide det.

Af de 25%, som Internetudbyderen faktisk lader gennem, filtrerer brugerens e-mail-program en anden 3/4 af dem.

Så nu og da bliver en e-mail sendt af mit system ikke ender i kundens indbakke, men blokeret af Internetudbyderen eller filtreret af brugerens e-mail-program til en junk eller spam mappe.

Og når det sker de fleste kunder er sane og høflig og blot anmode om, at deres oplysninger sendes igen, som vi er mere end glade for at gøre.

Derefter igen, tror nogle gæster umiddelbart at de er blevet snydt og at jeg bør sættes til døden.

Folk. Gotta elsker ’em…

Så næste gang du køber noget fra mig eller nogen andre velrenommerede online leverandør og e-mailen ikke slå din indbakke så hurtigt som du tror, det bør, i stedet for at trække ud af fakler og høtyve og skrigende for blod, tjekke din spam-mappe at se, om informationsaktiver n er der.

Hvis det er problemet løst. Sætte din pitchfork væk.

Hvis ikke, må ikke blæse din top og begynde at sende dødstrusler.

Bare høfligt bede at det sendes igen.

E-mail er en ufuldkommen medium.

Husk at næste gang du truer med at skyde, kvæle eller fordømme til helvede en person, der har gjort dig noget forkert.